Aquesta tercera setmana la vaig
dedicar, principalment, a preparar el material del mòdul. Al haver vist, els
dos dies anteriors, com feien el d’entrevistes, ja tenia clar el temps de què
disposaria, i com estructurar-lo, i vaig començar a preparar el contingut. Un
dels dies, vam revisar el material que havia elaborat amb la meva tutora. Crec
que li va agradar molt la idea de dedicar el tercer dia del mòdul a posar en
pràctica el què havíem explicat. Vaig pensar que sovint en els mòduls s’exposa
molta informació, però després, sobretot per als usuaris amb poc domini de la
informàtica, és complicat aplicar a nivell pràctic el què els han explicat. Per
això vaig proposar que el darrer dia, poguéssim disposar d’una aula d’informàtica,
i que cada usuari pogués treballar segons les seves necessitats (crear un
compte de correu, registrar-se a infojobs, Linkedin...).
Ella em va proposar una activitat
inicial que em va semblar molt interessant i que a mi no se’m hauria acudit.
Que cada usuari apuntes en la llibreta els motius pels quals creia que no
trobava feina, i després els classifiquessim segons si eren factors
estructurals o no estructurals. Això em va semblar molt important per tal que
entenguessin que si que hi ha factors que no podem canviar, però que hi ha
molts altres que sí.
Trobo interessant aquesta aportació en el blog. -Et volia preguntar sobre quin era l'anàlisi que feia l'usuari una vegada ha classificat els factors estructurals i no estructurals. Suposo que podrieu assesorar o intevernir en els no estructurals. Com ho heu fet?
ResponEliminaLa idea era que amb aquesta reflexió, veiessin la utilitat dels continguts del mòdul. A veure sí em sé explicar bé. Amb la situació actual havien detectat que molts usuaris es queixaven contínuament de factors estructurals (crisis, edat...), i amb "l'excusa" de la crisi no feien res per canviar la seva situació. El què es pretenia amb aquest exercici era analitzar aquests factors estructurals; però que també prenguessin consciència que hi ha uns altres factors que sí que els podien canviar (elaborar CV, procés de busca de feina...). El contingut del mòdul, incloïa tant eines per a la recerca de feina (CV i carta de presentació) com canals, per tant sí que es van treballar aquests factors, tant des del punt de vista teòric a partir de l'explicació de continguts, com d'exercicis pràctics. Ho veuràs més ben explicat quan faci l'entrada del mòdul que vaig preparar.
ResponElimina